Jeep startuje ze sportową wersją modelu Grand Cherokee, w Ameryce wszystko zaczyna się od marzeń…

Marka Jeep wprowadza do sprzedaży nową edycję specjalną swojego flagowego modelu Grand Cherokee. Inspirowana sportem wersja wyróżnia się 20-calowymi aluminiowymi obręczami kół w kolorze Granite Crystal, czarnymi elementami stylizacyjnymi oraz czarnym wystrojem wnętrza ze skórzanymi fotelami.

Grand Cherokee w wersji S pojawia się w ofercie po 26 latach od debiutu rynkowego tego modelu Jeepa. Już od chwili swojej premiery w 1992 r. Grand Cherokee dąży do definiowania standardów stylu, mistrzostwa wykonania oraz osiągów w segmencie dużych SUV-ów klasy Premium – informuje komunikat Fiat Chrysler Automobiles.

Dla twórców nowej wersji modelu niezwykle istotny był sportowy design. Jest on podkreślony m.in. przez błyszczące akcenty – na dolnej nakładce zderzaka, wzdłuż okien bocznych, na ramkach grilla i ramkach świateł tylnych oraz na obręczach kół. Jednak nowy Jeep chce zaskoczyć klientów nie tylko agresywnym wyglądem, ale też wnętrzem, technologiami oraz sportowym charakterem zawieszenia.

Wnętrze Jeepa Grand Cherokee S wyróżniają akcenty wykończeniowe z anodyzowanego aluminium, elementy z drewna w kolorze czarnym i czarne akcenty na desce rozdzielczej. Błyszczące metalowe pedały i czarne fotele z perforowanej skóry Nappa SRT z czarnymi przeszyciami dodatkowo podkreślają sportowy charakter modelu.

Oprócz elementów stylistycznych, nowa edycja specjalna oferuje zaawansowane technologie przyjazne użytkownikowi, obejmujące najnowszą wersję systemu multimedialnego Uconnect z ekranem dotykowym 8,4″ (kompatybilną z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto).

Wyposażenie obejmuje również konfigurowalny wyświetlacz 7” oraz system audio Alpine z 9 głośnikami i subwooferem 506 watt – ze standardowym systemem aktywnej redukcji hałasu (poprawiającym jakość odbieranego audio oraz redukującym hałas w kabinie za pomocą przeciwstawnych fal dźwiękowych).

Panoramiczny dwupanelowy dach, obszyta skórą kierownica, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewana kanapa tylna oraz dwustrefowa klimatyzacja – są w standardzie i podkreślają klasę premium Jeepa Grand Cherokee S.

Legendarne możliwości terenowe marki Jeep zapewnia system napędu 4×4 Quadra-Drive II, elektronicznie sterowany tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (ELSD), co zapewnia – jak czytamy w komunikacie – najlepszą w swojej klasie trakcję.

System natychmiast rozpoznaje poślizg kół i płynnie rozdziela moment obrotowy silnika na koła z największą przyczepnością. W niektórych przypadkach pojazd “przewiduje” słabą trakcję i dostosowuje się, aby aktywnie ograniczyć lub wyeliminować poślizg.

Ponadto nowa edycja S oferuje system zarządzania trakcją Selec-Terrain, umożliwiający wybór najbardziej optymalnych ustawień do jazdy szosowej i terenowej: Auto, Snow (śnieg), Sand/Mud (piach/błoto) oraz Rock (skały). Korzystając z określonych algorytmów system ten potrafi koordynować i optymalizować elementy wpływające na charakterystykę jezdną, m.in. moduł sterujący silnika (ECU), moduły układu hamulcowego, systemu stabilizacji toru jazdy (ESC), skrzyni przekładniowej i przeniesienia napędu oraz podsystem Selec-Speed Control (służącym kontroli podjazdu i zjazdu.

Jeep Grand Cherokee S oferuje ponad 70 najnowocześniejszych systemów z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony, w tym system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) – który wykrywa zbliżanie się Grand Cherokee do innego pojazdu i szybko wysyła ostrzeżenia dźwiękowe oraz wizualne (wraz z 1,5-sekundowym wspomaganiem hamowania, jeśli kierowca nie zareaguje na czas).

Bezpieczeństwu służy również system ostrzegania przed niezamierzonym zjeżdżaniem z pasa ruchu (LaneSense Departure Warning) oraz system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keep Assist), który pomoże skorygować tor jazdy pojazdu, ingerując w układ kierowniczy. Wersja S posiada też tempomat adaptacyjny z funkcją Stop, który zmniejsza wcześniej ustawioną prędkość w przypadku zbliżenia się do poprzedzającego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub zajechania drogi przez inny samochód.

Z kolei system Blind Spot Monitoring pomaga kierowcom podczas zmiany pasa ruchu i informuje – za pomocą ikony wyświetlanej na lusterku i ostrzeżenia akustycznego – gdy jakiś pojazd wchodzi w tzw. „martwy punkt”. To rozwiązanie jest połączone z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), który emituje ostrzeżenie, gdy Jeep zbliża się do niewidocznego w lusterku pojazdu z prawej lub lewej strony podczas cofania na parkingu.

W standardzie są również inne systemy zmniejszające niedogodności związane z parkowaniem. Należy do nich kamera cofania ParkView z podglądem przyczepy Trailer View, która umożliwia szerokokątny podgląd przestrzeni tuż za pojazdem, dając więcej pewności podczas cofania z niewielką prędkością i wyświetlając także siatkę pozycyjną, ułatwiającą manewrowanie na ciasnych parkingach.

Jeep Grand Cherokee jest oferowany w 10 kolorach nadwozia, w tym z ekskluzywnym metalicznym lakierem Grand Cherokee Sangria, i jest napędzany wysokoprężnym silnikiem Multijet II o pojemności 3,0 litra i mocy 250 KM, połączonym z ośmiobiegową skrzynią automatyczną. (Źródło: Centrum Prasowe PAP)

Jeep mój ulubiony samochód. W 2007 roku usiadłem pierwszy za kierownicą samochodu Jeep Grand Cherokee HEMI 5,7. Byłem krótko po małym problemie samochodowym, rozwalone miałem fajne auto. Piękny pomyślałem i jak jedzie… No i tak mi zostało do dzisiaj. Jeżdżę Jeepem Grand Cherokee, koniecznie musi być z silnikiem HEMI 5,7. To auto ma moc.

Poza tym jak wiecie, bardzo lubię Amerykę, to jak oni na jawie realizują swoje marzenia. Gdy jadę Jeepem to chociaż siedzę w czymś co powstało w Ameryce, nie jest wytworem socjalistycznego dziadostwa. Jeep przypomina mi czasami, że warto marzyć o czymś co z pozoru wydaje się niemożliwe. W Ameryce wszystko zaczyna się od marzeń i chciałbym aby tu w Polsce też tak było. W związku z tym piszę dzisiaj o samochodzie Jeep, a nie o karabinach, chociaż czasem jadąc Jeepem pistolet leży obok mnie… też amerykański.